Reistip 3

Hoe moet je tewerk gaan om een reis vast te leggen? Heel veel mensen stappen een reisbureau binnen en laten de vriendelijke bediende helpen, ook al gaat het enkel om vliegtuigtickets. Ok, alles wordt voor je gedaan, maar je betaalt er ook voor. En niet weinig. Tijd dus voor reistip 3.Reistip 3

Hier zijn enkele websites die je al goed op weg kunnen zetten. Ik gebruik ze ofwel als referentiepunt, ofwel om ook daadwerkelijk te boeken. Ik word door geen enkele website gesponsord, dus ik noem ze hier omdat ze ook echt nuttig/voordelig zijn.

Wanneer we tickets voor bestemmingen buiten Europa willen kopen, kijk ik altijd eerst even op volgende drie websites: Joker, Connections, Airstop. Alle drie bieden ze gelijkaardige vluchten aan gelijkaardige prijzen aan. Die prijzen zijn dan ook nog eens best voordelig.
Ze hebben ook kantoren waar je terechtkan met vragen of wanneer je liever face-to-face een boeking maakt.

Ik boek niet altijd via één van deze agenten, maar ik gebruik ze telkens wel als referentiepunt. Dat is ook zo voor Ebookers en Expedia. Heel vaak zullen ze toch iets onder de prijzen van de bovenstaande drie agenten gaan, maar Ebookers en Expedia hebben uiteraard geen kantoren.

Vb: Onze tickets naar Thailand kregen we bij Expedia voor zo’n € 200 minder dan Connections. Die € 200 is een enorme besparing als je weet dat we voor een nacht hotel maar € 10 à € 15 zullen betalen.

Al deze websites bieden ook pakketten of hotels aan, dus wil je iets bijboeken dan kan je dat vaak in één beweging doen.

Bespaar waar mogelijk, is reistip 3.

Meilan X

Geef een reactie

