We don’t share food!

Maar wel tips! En deze keer een tip over eten op reis. Yes, tijd voor reistip 8!Reistip 8

Eén van de grootste zorgen van mensen die voor het eerst verder weggaan = food. Helemaal terecht ook! Mijn man heeft hier enorm veel last van. Elke vakantie spendeert hij toch enkele dagen in de badkamer. En zeker als je reist met kinderen kan het zijn dat je op voorhand jouw hoofd breekt over dit aspect van reizen.

Bijna iedereen is er dan ook rotsvast van overtuigd dat ze de hele vakantie ziek zullen zijn. De kans bestaat inderdaad dat iemand in het reisgezelschap eens slachtoffer zal worden. Maar die kans verkleint aanzienlijk wanneer je enkele belangrijke regels in het achterhoofd houdt.

De gouden regel is: If you can’t peel it, cook it, fry it, don’t eat it!

Dit wil dus ook zeggen dat je slaatjes en gewassen fruit (nog zo lekker!) beter links laat liggen.
Je vraagt best om geen ijsblokjes in jouw drank te doen, tenzij je 100% zeker bent dat het gemaakt is van flessenwater. En ijsjes laat je voor wat ze zijn, ook als de kinderen erom vragen.

Wanneer het om eten gaat is het heel belangrijk om jouw gezond verstand te gebruiken. En wil je het gestel extra beschermen, kan je steeds Erce Flora bij de apotheker gaan halen. Enkele weken voor de reis kan je hiermee beginnen. Het is volledig natuurlijk en mijn echtgenoot en broer hebben al bewezen dat het effect heeft 🙂

Meilan X

3 gedachtes over “We don’t share food!

  1. hoi! mijn vriendje is ook altijd wel een paar dagen ziek op vakantie 😦

    ik zelf vrijwel nooit. en ik eet altijd gewoon sla, fruit en heb ijsblokjes in me drinken. warme cola is niet helemaal mijn ding..

    wist je trouwens dat die bacterie ( waar je zo ziek van wordt) helemaal niet persee uit t eten hoeft te komen. kan ook gewoon in het water zitten (zwembad of zee) dus zelfs als je al die dingen zoals sla vermijd kun je nog ziek worden.

    ik zeg altijd maar op vakantie, wat ze hier kunnen eten kan ik ook eten (oke er zijn grenzen haha). krijg je hoge weerstand van! en wordt je dus minder snel ziek.

    X diana.

    Like

  2. Hey Diana. Klopt, het heeft heel vaak te maken met jouw ‘gestel’. Alleen weet je dat bij kinderen op voorhand nooit.

    Ik kan ook alles eten en drinken en ondertussen zijn we erachter dat onze dochter dat geluk ook heeft 😃

    Groetjes x

    Like

Geef een reactie

