WILD, of hoe een film kan inspireren

Cheryl Strayed staat vanaf nu bij mij gekend als een vrouw met ballen.

Na een groot verlies, een scheiding en een heroïneverslaving trekt deze vrouw, totaal onvoorbereid, naar het zuiden van California. Daar begint ze aan een trektocht over de PCT, Pacific Crest Trail, langs de Oostkust van USA. Op zoek naar de toekomst, op zoek naar het leven, op zoek naar zichzelf!

Reese Witherspoon vertolkt deze ‘vrouw met problemen’ op een fantastische wijze. Zo goed zelfs dat we alles konden mee-beleven. We voelden wat ze voelde om op die manier weer levensvreugde te kennen. Want dat heeft ze uiteindelijk ook weer gevonden (bewijs: Cheryl Strayeds zesjarige dochter speelt de kleine Witherspoon in de film).

Ik hou van reizen, maar vooral van het cultuuraspect van reizen. Dus dat ‘hiken’ heeft me nooit echt aangesproken. Nu wel! Hoewel, ik geef toe: drie maanden op m’n eentje ‘wandelen’ zie ik niet zitten. Het is gewoon niet mijn ding. Maar een week of zo weg van de bewoonde wereld, kamperen, hiken? Ja! Volmondig ja! Ik wil het proberen. Ik wil de natuur in, zonder nieuws, gsm, internet, … En kamperen, genieten van de stilte, met enkel de natuur rondom me.

Yes! Ik weet nog niet wanneer, maar ik ga ervoor. Al is het maar om te weten of ik het kan.WILD_movie_poster

WILD, nu in de bioscoop.

Meilan X

Geef een reactie

