De (voorlopig) laatste

Dit is mijn tiende reistip en voorlopig ook de laatste. Geen nood, zondag blijft een ‘specialleke’, maar vanaf volgende week dus in een andere categorie. Benieuwd? Blijf dan zeker hangen 🙂Reistip 10

Vorige week wist ik jullie te vertellen dat de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken een vat vol info is wanneer je op reis gaat (gemist? klik hier). Ik neem dat toch telkens even door voor we vertrekken.

Nog een gewoonte: de telefoonnummers updaten. Ik check ze op mijn GSM, schrijf ze op een papiertje en schrijf ze vooraan in mijn reisdagboek. Zo moet het al heel gek worden om helemaal zonder noodnummers te vallen!

Welke telefoonnummers zijn dat dan? De nummers die je nodig zou kunnen hebben in geval van nood. Denk aan:

  • ICE (In Case of Emergency): ouders, broer/zus, partner, …
  • Jouw bankkantoor in België/Nederland
  • Card Stop: +32 70/344.344
  • Doc Stop: 00800/2123.2123
  • Plaatselijke ambassade of consulaat. Kan je hier terugvinden.
  • Luchtvaartmaatschappij
  • Ziekteverzekering (via mutualiteit of privé)
  • Reisverzekering
  • Hospitalisatieverzekering

Better be safe than sorry!

Meilan X

Geef een reactie

