Mijn bucket list

Iedereen zou er eentje moeten hebben. je weet wel, een lijst van dingen die je wil doen/zien ‘before you kick the bucket’. Voor je sterft dus. We denken allemaal steeds dat we nog enorm veel tijd hebben tot het plots daar is.

Ik heb een dergelijk lijstje (hier terug te vinden) en in deze nieuwe rubriek zal ik ze stuk voor stuk wat toelichten. Hopelijk kan ik ooit ook mijn eigen ervaringen met jullie meedelen. Ik ben benieuwd!

Foto van Wikipedia
Foto van Wikipedia

Petra, ook wel de Roze Stad genoemd, is eigenlijk nog een ‘recente’ ontdekking. Pas in 1812 maakte een Zwitser deze site bekend in de westerse wereld. Sindsdien krijgt de bezienswaardigheid elk jaar meer bezoekers over de vloer.

De Roze Stad is bekend omwille van de rotsarchitectuur en voor het wateringsysteem. En niet alleen deze historische plaats zelf is de moeite waard ook de manier om er te geraken maakt het allemaal heel speciaal. Je moet ervoor door een prachtige kloof.

Jammer genoeg krijgen de constructies het zeer zwaar te verduren, door erosie, zout en, uiteraard, toerisme. Sinds 2007 staat Petra immers op de lijst van de 7 nieuwe wereldwonderen. Elk jaar bezoeken zo’n 6 miljoen mensen de site.

Hopelijk ben ik binnenkort één van hen.

Meilan X

5 gedachtes over “Mijn bucket list

  1. Hi Meilan, deze bestemming zou ik ook graag willen zien. Het lijkt mij prachtig.
    Heb je een mail van mij ontvangen? Ik heb je voorgedragen voor de Liebster award. Zie anders mijn blog van vandaag. Groetjes, Cynthia

    Like

  2. Een bestemming die ook op mijn bucket list staat! Wat een mooie plek! Vraag: hoe hou jij je bucket list zo geordend? Met die van mij kun je ondertussen een huis behangen 😉

    Like

  3. Hoi Rose! Ik noem mijn bucket list WIP (work in progress). Er komen dus constant puntjes bij en ik doe heel erg mijn best om het geordend te houden. Om één of andere reden heb ik het gevoel dat ik alleen zo ook dingen kan afstrepen 😉

    Like

Geef een reactie

