Liebster Award round 2

Wat leuk om appreciatie te krijgen van andere bloggers.

In de bloggerwereld kan dat gebeuren door het uitreiken van een virtuele award, de Liebster Award. Hiermee willen bloggers andere ‘kleine’ bloggers even in spotlight zetten.Liebster Award

Cynthia van chezcynthia.com nomineerde mij voor de Liebster Award! Dat is enorm leuk als je zelf haar blog al een tijdje volgt, wat ik ook doe.

Zoals het bij de Liebster Award hoort, heeft ook Cynthia me 11 vragen gesteld. Hier komen mijn antwoorden.

  1. Wanneer besloot je te gaan bloggen en waarom?

Ik speelde al langer met de idee om onze reiservaringen te delen. Heel vaak krijg ik immers opmerkingen over het feit dat we onze dochter zo vaak meenemen. Ook op vakanties die niet echt kindvriendelijk zouden zijn. Zouden! Want bijna alles kan ‘kindvriendelijk’ gemaakt worden. Ook hoeft het geen fortuin te kosten. Nog zo een vooroordeel waar veel mensen mee zitten. We moeten wel steenrijk zijn, want we gaan 3 weken naar Azië! Euhm, die 3 fantastische weken zullen ons minder (héél misschien evenveel) kosten als jouw weekje all-inclusive in Turkije, hoor!

Dit zijn de twee hoofdredenen waarom ik ben beginnen bloggen. Als ik één twijfelend gezin over de streep heb getrokken, ben ik tevreden en is de missie geslaagd. Uiteindelijk duurde het nog tot september 2014 om echt het startschot aan mijn blog te geven.

  1. Wat vind je het leukste aan bloggen?

Het leukste vind ik de interactie met lezers, via de site zelf of via één van de vele sociale mediakanalen. Ook research doen, vind ik superleuk! Bijzonder gevaarlijk, want ik zeg elke dag wel eens: ‘Oh, daar moet onze volgende trip naartoe!’ Manlief maakt zich dan wel eens zorgen over de bankrekening 😀

  1. Wat vind je het minst leuke aan bloggen?

Ik heb nog niet echt iets gevonden, maar ik ben dan ook nog niet zo lang bezig.

  1. Wat voor soort artikelen lees je het meest op andere blogs?

 Eigenlijk lees ik uitsluitend over reizen en het leven in andere landen. Dus toeristen en expats 😉

  1. Welke blogs zijn jouw favoriet?

Ik ben grote fan van worldtravelfamily.com. Dit Australisch/Brits gezin is ondertussen bijna 2j onderweg. Ze gaan waar de wind hen brengt. Hun reissmaak ligt zeer dicht bij die van ons, dus hier kunnen we heel wat inspiratie opdoen.

  1. Als je de kans had, zou je dan ook avontuurlijke reizen maken met je dochter en zo ja, waar zou je dan naartoe gaan?

Wat is avontuurlijk? Ik geloof dat we dat nu ook al een beetje doen. Toen Z. 2,5jaar was zijn we naar Bali geweest. Daar hebben we zo’n drie weken rondgetrokken. In april trekken we naar Thailand. Ook weer met de backpack.

Mijn grote droom is om met mijn gezin naar India en Nepal te gaan! Persoonlijk vind ik dat ze nog iets ouder moet zijn, maar het zal er dan zeker van komen.

  1. Hoe vind je dochter het om op reis te zijn?

Z. is hiervoor geboren 🙂 Ze vindt het helemaal geweldig en heeft nooit problemen om zich aan te passen aan een andere omgeving. Ze is zeer open minded. Ik probeer haar telkens te betrekken tijdens de voorbereiding wat haar enkel maar enthousiaster maakt.

  1. Wat vond ze het leukste?

Ik geloof dat ze nu zou zeggen: de Eiffeltoren. Ze zat er echt op te wachten en begin maart hebben we haar verrast met een bezoekje aan Parijs. Dat gezichtje toen ze de toren in de gaten kreeg: geweldig!

  1. Hoe zou jij jezelf omschrijven?

 Ik weet wat ik wil en ik heb een hekel aan besluiteloosheid. Daarom neem ik vaak het voortouw, want het moet vooruit gaan. En dat trekt zich door in mijn hele leven: ik heb serieus moeite om te berusten in iets, mijn leven moet constant in beweging zijn.

  1. Wat doe je in je vrije tijd?

Buiten reizen en bloggen over reizen? 🙂 Ik geniet van goede films en series en ik ga graag naar concerten en festivals. Verder knutsel ik regelmatig, samen met de dochter.

  1. Welke drie artikelen zijn het meeste van je gelezen?

Langeafstandsvlucht met kinderen
We don’t share food!
Mijn bucket list

Meilan X

2 gedachtes over “Liebster Award round 2

  1. Hi Meilan, wat een leuke en interessante antwoorden. Dank je wel voor het plaatsen van deze post en het vermelden van mijn blog. Ik blijf je volgen. Fijn Paasweekend! Groetjes, Cynthia

    Like

Geef een reactie

