Mijn allereerste puntje op de bucket list

Taj Mahal stond al eerste op mijn bucket list. Al ettelijke jaren terug. Ik kan me zelfs niet meer herinneren sinds wanneer ik zeg dat ik het ooit wil zien. Ik heb het zelfs al ‘gepland’.

Ik wil het liefst belachelijk vroeg in de ochtend klaar willen zitten om de zonsopgang te zien. Niet alleen zou dat een magisch moment kunnen zijn (hoop ik toch), maar is het ook een rustmoment (ook een hoop). Het is moeilijk uit te leggen. Hoewel Taj Mahal jaarlijks overdonderd wordt door toeristen verwacht ik toch enigszins een ‘verlichtende’ ervaring. Waarschijnlijk kan ik er dus niet verder naast zitten 🙂 en misschien valt het zelfs dik tegen. Maar toch wil ik het met mijn eigen ogen, lichaam en ziel ontdekken.

Dat is ook de idee achter de bucket list: dingen ervaren, zien en doen, zodat je later geen spijt moet hebben over gemiste zaken. Ook al betekent dit dat het soms eens kan tegenvallen en niet helemaal is zoals je verwacht.

Foto van Wikipedia
Foto van Wikipedia

De Taj Mahal werd in 1632 gebouwd in Agra – India door keizer Shah Jahan, als eerbetoon aan zijn overleden vrouw. Het is een ware liefdesverklaring die eigenlijk wat uit de hand is gelopen. Maar de vormen, de witte kleur en de grootsheid van het gebouw spreken nog steeds miljoenen mensen over de hele wereld aan.

Hoe wil jij herdacht worden?

Meilan X

Geef een reactie

