Transsiberische spoorlijn

Deze treinreis spreekt bij iedereen tot de verbeelding. Je rijdt van Moskou tot Vladivostok, volledig met de trein. En, gebruikmakend van een connectie, kan je tot helemaal in China geraken, zonder een vliegtuig te nemen.

Foto van Transsiberian.info
Foto van Transsiberian.info

De rit van Moskou tot Vladivostok neemt 7 dagen in beslag. Maar die zeven dagen brengen je wel door het ongerepte Rusland, een deel van dat grote land dat je anders nooit te zien zou krijgen. Uiteraard zijn er allerlei combinaties mogelijk en kan je gemakkelijk ergens enkele dagen op ontdekking trekken.

Ik weet niet goed waarom het me zo aanspreekt. Het lijkt me gewoon een hele belevenis om zo bijvoorbeeld naar China te gaan (ik zou wel met het vliegtuig terugkeren!). Moeilijker is het om in te beelden hoe de trein zelf zal meevallen. Wanneer ik over deze spoorlijn lees, vraag ik me toch telkens af of ik het uiteindelijk niet wat saai ga vinden. Maar dat zal ik dan eens moeten uitzoeken, niet?

Meilan X

2 gedachtes over “Transsiberische spoorlijn

Geef een reactie

