Tom Waes achterna

Net zoals vele andere Vlamingen keek ik weer elke week trouw naar de avonturen van Tom Waes. In Reizen Waes gaat hij op zoek naar bestemmingen die niet zo heel toeristisch zijn, om maar niet te zeggen: bestemmingen waar geen kat komt. Hoewel die laatste reeks me iets meer main stream leek, vond ik toch ook weer een programma waar ik voor wou thuisblijven (buiten die enkele weken dat we in Thailand zaten natuurlijk!).

Eén van zijn reizen bracht hem naar Spitsbergen – niemandsland om het noorderlicht te bewonderen. Laat dit niet alleen op de bucket list van Tom Waes staan, maar ook op die van mij.

Noorderlicht-bucket-list-wikipedia
Foto van Janek Pärn – Wikipedia

Ik zou hiervoor echter niet naar Spitsbergen gaan, denk ik. Maar eerder Tromso in Noorwegen bv. Daar heb je dan toch net iets meer te doen. Zal ik wel snel geluk hebben om het te zien? Tom Waes had ook enkele pogingen nodig. En om zo enkele dagen in het donker en in de koude door te brengen? Ik weet het niet. Volgens mijn lieve echtgenoot zou ik het niet overleven 🙂

Update: donderdag aanstaande (25/2/2016) vertrek ik naar Tromso!!! Duimen jullie voor me?

Meilan X

3 gedachtes over “Tom Waes achterna

  1. Lijkt me wel fantastisch om mee te maken.
    Ik heb hier nog alle afleveringen op de digicorder staan van Reizen Waes, ben er nog altijd niet toegekomen om er naar te kijken. Dringend eens tijd voor maken!

    Like

Geef een reactie

