Jet Airways stapt de toekomst in

Jet Airways is al jarenlang een vast waarde in de luchtvaart. Deze Indische maatschappij probeert al even mee te draaien met de groten der aarde en nu doen ze dat ook op een zeer moderne manier.Jet-AirwaysIedereen zoekt naar de goedkoopste vluchten. Vooral in tijden van crisis willen mensen nog wel op vakantie (of moeten zakenmensen nog steeds op bezoek), maar ze willen wel de beste deal vinden. Al jaren krijgen de verschillende luchtvaartmaatschappijen te maken met zware concurrentie van de overgesubsidieerde Emiraten. Zij bieden hun vluchten aan, ver onder de marktprijs, en vormen zo een enorme bedreiging voor andere firma’s.

Jet Airways is nu op de proppen gekomen met een stukje toekomst in het zoeken naar de goedkoopste vlucht. De nadruk ligt hier op goedkoopste en niet het beste. En ze gebruiken hiervoor hun Twitter account. Al wat je moet doen is de luchtvaarmaatschappij volgen (@jetairways) en het volgende tweeten @jetairways lofares en dan krijg je een tweet terug met de goedkoopste vlucht én een link om de vlucht te boeken. Deze zou dan de voordeligste moeten zijn, dus ook in vergelijking met zoeksites en reisagentschappen.

Ik heb het zelf nog niet getest, maar ik hoop dat in de toekomst toch wel eens te doen. Ik ben benieuwd of ik dan ook echt de goedkoopste vlucht in de internetsferen kan te pakken krijgen.

Wil je meer info over deze luchtvaarmaatschappij en hun aanbiedingen? Kijk dan ook op hun website.

Update: Dinsdag 21 juli probeerde ik deze service van Jet Airways. Ik had drie tweets nodig om de correcte format vast te krijgen, maar dit ging heel vlotjes. Ik ontving zeer snel een bericht met mijn fout. Binnen enkele minuten had ik een tarief van € 768 vast, retour van Brussel naar New York (JFK). Er is wel één grote MAAR. Dit was niet het goedkoopste tarief. Ik checkte onmiddellijk de website van Connections en daar kreeg ik als goedkoopste tarief met Jet Airways € 757. En dit was nog maar de eerste website!

Voor de volledigheid hier nog even de juiste format: @jetairways lofares BRU JFK 1912 2612 (@jetairways lofares Brussel-New York JFK 19 dec-26dec).

En voor de nieuwsgierigen: nee, we hebben niets geboekt. Om met ons drie enkele dagen naar New York te gaan, is het toch een beetje duur.

Meilan X

Bron: Oserieux

Geef een reactie

