Wat heb je er nou aan?

Ik weet het! Ik weet het! Ik ben lang weggeweest. Toegegeven de combinatie mama-fulltime werken-sociaal leven-bloggen is moeilijker dan gedacht. Maar ik blog graag, ik deel graag mijn ervaringen met anderen. Vooral omdat er omtrent reizen met kinderen toch nog veel onwaarheden de wereld moeten uitgeholpen worden.

En daar wou ik het nu eens over hebben. Want mijn site staat ondertussen vol met tips om te reizen met kinderen, maar is dat nu een reden om jouw kroost overal mee naartoe te nemen?

Nee, ik neem Z. niet overal mee naartoe. Ik vind het heel belangrijk om ook alleen met de echtgenoot, vriendin, zus, moeder een trip te kunnen maken. Quality time met andere belangrijke mensen in mijn leven is minstens zo belangrijk. Natuurlijk gaat de dochter mee op een langere reis. Dit heeft steeds verschillende redenen (denk vakantieopvang, opvang tout court, …), maar ik moet toch toegeven dat dé belangrijkste reden Z. zelf is.

Ik heb altijd al de reismicrobe gehad en die microbe heb ik nu ook doorgegeven aan ons meisje. En ik moet toegeven dat ik nu nog meer geniet van reizen, ontdekken en onderweg zijn. Net omdat we een kind bijhebben. Het geeft reizen een heel andere dimensie en het verrijkt zelfs onze reis. Z. ziet alles helemaal anders en simpeler en dat valt nog harder op wanneer je ergens onbekend bent. Dus als je denkt dat het een leerrijke ervaring in één richting is, ben je al helemaal verkeerd. Wij kunnen enorm veel leren van die koters 🙂

Hoewel ik ervan droom om ooit toch eens op mijn uppie een verre reis te maken, vind ik het tegelijkertijd ook geweldig om alles te kunnen delen met dochter en echtgenoot natuurlijk. Want vaak zullen zij de enige zijn die achteraf begrijpen wat je bedoelt met: ‘Die zonsondergang was toch adembenemend.’reizen-met-kinderen
Meilan X

Geef een reactie

