2015 in 5 , 4 , 3 , 2 , 1

De afgelopen weken sloeg iedereen je om de oren met een jaaroverzicht van 2015. Al was het een Facebookfilmpje, een Instagramslideshow, een krantenartikel of een nieuwsoverzicht.

Om terug te blikken op 2015 dacht ik terug aan de meest memorabele reismomenten van het jaar. De leuke deze keer!

  1. Z. die staat te dansen en dartelen aan Arc de Triomphe en plots, in de verte, de Eiffeltoren ziet staan. Als ze al een bucket list had kon ze gelijk iets afstrepen. Eiffeltoren zien en beklimmen? Check!

    Eiffeltoren-parijs-met-kinderen-frankrijk
    Eindelijk de Eiffeltoren zien!
  2. In het begin van onze Thailandreis mochten we Songkran (Thais Nieuwjaar) meemaken. Maar we kregen wel 1 dag respijt in Bangkok. Eén dag die we droog zouden kunnen door komen. NOT! Tijdens onze wandeling van de bootbus naar ons hotel kwamen we in een serieuze storm terecht. Op enkele seconden tijd waren we volledig doorweekt. Ongelooflijk hoeveel water de stad te verwerken kreeg. We hebben tijdens de rest van onze trip geen druppel regen meer gezien! Ahnee, alles was op die eerste dag gevallen!

    Thailand-regen-Bangkok
    Een klein beetje regen in Bangkok
  3. Het Engelse stadje York won mijn hart. Ik ben helemaal weg van Victoriaansachtige dingen en wat kan je daar terugvinden? Inderdaad, van die typische huisjes, kleine winkeltjes, gezellige marktjes, … Ik waande me net in één van die Engelse romanklassiekers. Love it! Mijn hart gaat dan ook uit naar iedereen die in de regio getroffen werd door de zware overstromingen tijdens de feestdagen.

    York-Engeland-victoriaans
    York
  4. We kampeerden voor het eerst met kind! Het is nog steeds iets wat ik enkel met mooi weer zou overwegen, maar het was een overdonderend succes (mede door dat warme weer).

    Kamperen-met-kinderen-Ardennen
    Kamperen in de Belgische Ardennen
  5. Mannetje en ik zijn al 10 jaar samen. 10 jaar!!! En voor het eerst in die 10 jaar vierden we Kerst en Nieuwjaar in Schotland, met zijn familie en vrienden. Ik hou van deze ‘warme’ periode, maar het hoeft niet elk jaar hetzelfde te zijn. Dus om de 10 jaar die feestige trip over het kanaal maken vind ik een zeer goed gemiddelde.
    Riverside-Museum-Glasgow-Schotland
    Riverside Museum in Glasgow is een aanrader!

    Ik hoop dat 2016 minstens zo leuk mag worden! De aanzet is er in ieder geval al: countdown to Norway starts NOW!

Wat waren jouw hoogtepunten uit 2015?

Meilan X

Geef een reactie

